IMPORTANT NEWS ! ! ^O^

Hey there ! Follow my IGShop @jesterwardrobe ya \^O^/
Instagram

Tuesday 11 March 2014

#PrayForMH370

Assalammualaikum and annyeong people ~

Pada mulanya aku tak nak buat entry about this subject tapi aku terasa untuk menaip sebab banyak perkara yang aku tak faham .

If anyone of you yang baca this entry may read status aku dekat Facebook , Twitter and Wechat pasal persamaan Tragedi MH370 sudah tertulis dalam Al-Quran iaitu Surah Yasin .

Macam mana semua manusia atas muka bumi ni fikir , aku pun fikir yang sama MH370 sebenarnya HILANG !

Benda ni agak sensitif , jadi aku taip dan simpan dalam blog ni untuk diri aku sendiri . If ada yang baca , INI SEKADAR PENGKOSIAN DARIPADA SEORANG YANG CETEK ILMUNYA .


Aku ni pelupa , nak share benda yang aku terbaca pun macam takut kena lempang je dengan orang yang baca . Takut tersalah taip dan kongsi je .

PERTAMA !
Aku dapat info yang berkaitan Surah Yasin .
" dan suatu tanda bagi mereka adalah bahawa kami angkut mereka dalam kapal yang penuh muatan dan kami ciptakan ( juga ) untuk mereka ( pengangkutan lain ) seperti apa yang mereka kenderai , dan jika kami mengkehendaki , kami tenggelamkan mereka . Maka tidak ada penolong bagi mereka dan tidak ( pula ) mereka diselamatkan . Melainkan ( kami selamatkan mereka ) kerana rahmat yang besar daripada kami dan untuk memberikan kesenangan hidup sampai waktu tertentu " . Yasin ayat 41 -44 
" wahai ahli kitab ! mengapa kamu mengingkari ayat-ayat Allah ? Padahal kamu mengetahui ( kebenarannya ) " . Ayat 3:70
MH370 berlepas pada 8/3 ( jumlah ayat dalam surah Yasin ada 83 ayat ) . MH370 berlepas pada jam 0041 ( ayat 41 ada menyebut tentang " kapal yang penuh muatan )
Adakah kaitan dengan MH370 ?
HANYA ALLAH YANG TAHU .


KEDUA !
Pernah dengar lagu Get It Started ? Nyanyian Pitbull feat Shakira . Lagu ni released tahun 2012 . NOW ? 2014 dearest ~ Aku pun tak pernah dengar but #nowplaying . Just nak tahu kesahihan info yang aku dapat . Lyricnya tak salah !
" the world is mine , sixth sense , I see a seventh sense "
" thriller in manila , knocking them out like paquio , no Ali for frasier , but for now off to Malaysia , two passports , three cities , two countries , one day . Now that's worldwide , if you think it's a game , let's play , DALE "
" I am what they thought i'd never become , I believe and became it , now I'm here to claim it , I went from eveiction ,to full stance "
Dajal ? Aku sendiri tak tahu . Setiap lirik yang aku nyatakan dekat atas ni sekadar apa yang aku rasa something fishy ~ Tapi aku tak tahu nak terangkan dengan kefahaman aku sendiri .
HANYA ALLAH YANG MAHA TAHU .


KETIGA !
Aku tak rasa aku layak untuk persoalkan BUT STILL HOW CAN ADA 2 MANUSIA WARGA IRAN YANG BOLEH NAIK FLIGHT GUNA PASSPORT PALSU ? Again ! Something fishy ~
Apa yang aku terfikir may sound funny ( ? ) Aku cuma terfikir 2 manusia ni mungkin ambil alih bawa MH370 and switch off the radar and . .  Pergi ntah kemana ~ Tapi . .  If betul about switch off the radar . .  Kapal terbang masih boleh terbang ke ? ( tak tahu ) BUT STILL JUST THIS CARTOON BRAIN THOUGHT ! Too much watching movie ~ -.-"
Tapi info yang aku cuma dapat dekat Encik Google , mereka berdua ni tak berbahaya pun ~


Masih ingat Tragedi 11 September 2001 ?
Hanya perkara ini yang aku terfikir bila ketiga2 info dekat atas ni seperti bersangkut paut ~ Well YES ! Aku ni nobody and whatever I'd wrote is all about what have I'd thought about it !
 Tragedi 11 / 9 / 2001 , Surah At-Taubah : 109 .
" maka apalah orang-orang yang mendirikan masjidnya dia atas dasar taqwa kepada Allah dan keredhaanNya itu yang baik , atau orang-orang yang mendirikan bangunannya di tepi jurang yang runtuh , lalu bangunan itu jatuh bersama-sama dengan dia ke dalam neraka Jahannam . dan Allah tidak memberikan petunjuk kepasa orang-orang yang zalim "
- disebut keruntuhan bangunan kerana yang mendirikannya adalah orang-orang yang zalim .
- WTC yang runtuh di New York berlaku  11/9/2001 berda dia jalan JERF HAR telah disebutkan dalam kalimah " JURUFIN HAR " dalam ayat 109 : At-Taubah , maksudnya ' di tepi jurang yang runtuh ' ternyata adalah nama sebuah jalan di Kota New York , JERF HAR .
- surah At-Taubah terletak pada juzuk 11 ( tarikh 11hb ) , angka 9 ( september ) bersamaan dengan kedudukan Surah At-Taubah pada surah ke-9 mengikut urutan surah Al-Quran .
- ayat 109 ( jumlah tingkat dia WTC ada 109 tingkat )
- Tragedi itu berlaku pada 2001 , jumlah huruf dalam surah At-Taubah ada 2001 ayat .
HANYA ALLAH YANG MAHA TAHU .


Kenapa aku ungkit kisah lama ni ? Sebab dah ternyata dalam Al-Quran . Sama seperti MH370 .
Terus terang , aku secara terbuka memohon maaf jika ada yang tersilap . Aku hanya manusia biasa yang ingin tahu . Aku tak berniat nak menyebarkan fitnah .


DEAREST , keep #prayformh370 ! Kita doakan semuanya akan selamat dan kembali semula kepada keluarga mereka . Ya ! Aku tak sesedih keluarga mangsa but IF ada keluarga aku dalam tu , aku faham perasaan tu . 



INFO :
Instagram
Pitbull feat Shakira - Get It Started
MH370 dan Surah Yasin
Tragedi WTC dan Surah At-Taubah
Tragedi WTC
I'm Outta Control! Always as Jester940627 :)